Vegomässan levererade med Daiya till Sverige!

När man är hemhemma i storstan så händer det alltid en massa kulT. Till exempel Vegomässan, som levererade i år! Jag drog dit igår med lillsyrran som är vego, och en vegankompis, och vi kom hem med magarna och väskorna proppfulla. Allt det här blev mitt, det mesta gratis eller ett riktigt kap.
 
 
 
Jag köpte färskt vetegräs från "Vetegräs och skott" för bara 20 ;-, som odlas året runt i Södertälje. Köpte även Kombucha, fyra (stora) förpackningar tofu för 60 ;-,och den fina tygkassen från djurrättsalliansen. Sen fick jag yoghurt från Yosa gratis, tre maträtter från GoGreen som var SUPERGODA och ska börja säljas i butik snart, och en massa nummer av tidningen Syre.
 
Fick också med en liten påse med prover av vegetabilisk Omega-3 från bestomega3.se, typ fyra kapslar, men de är inte med på bilden. Det var kul för jag har funderat på att börja med ett Omega-3 kosttillskott, men man hör ju att det "inte finns" vegetabiliskt. Det här är framtaget från alger, och även miljöcertifierat! 
 
Något som jag och min halv-amerikanska vegankompis Victoria blev överlyckliga över på mässan var att de amerikanska märkena Gardein, Daiya och Tofurky äntligen ska lanseras i Sverige!!! Vi fick skriva upp oss på en mejllista och så ska de skicka ut vilka återförsäljare som kommer sälja de här godbitarna.
 
 
Vi åt vego-buffé från Hermans, och sen fanns det en massa foodtrucks också. Och Bagar´n Hornstull hade bakat till mässans café så vi tryckte även i oss croissanter för 10 ;- och chokladtårta för 10 ;- ...
 
 
 
Det blev en heldg, på kvällen så träffade jag kompisar i stan, en del som jag inte träffat på jättelänge, vilket var skitkul. Det var jag, Victoria, min bästa vän Anna, hennes pojkvän från england, och våra kompisar som alla gått på engelskt gymnasium. Ett riktigt svengelskt gäng med andra ord. Vi var på Snaps vid Medis, där jag sprang på en av mina styrelseledamöter från plugget. It's a small world!

 
 

Kommentera här: