Feberdrömmar och rutiga hav

Idag var det meningen att jag skulle sätta alarmet. Jag gjorde inte det igår, för jag kände mig lite krasslig och ville låta kroppen vila och sova ut. Så jag tänkte att en tidig start idag istället skulle vara bra. Så här i efterhand så var det nog inte så smart att jobba 16.30-21 igår kväll. Efter det så mådde jag sämre, fick ont i halsen och kände mig matt. Men man har ju en jävla massa arbetsmoral i kroppen, va. Och det är lätt att vara efterklok.
 
Men i alla fall, sov som en kratta i natt med hemska feberdrömmar där jag flöt runt på ett svartvit-rutigt hav (som ett flytande schackbräde) med plötsligt uppdykande, skrattande, svävande huvuden (tänkt Cheshire-katten i Alice i underlandet), och orkestrar som jagade mig med sina instrument som även var vapen.
 
 
 
Vaknade ungefär lika utvilad som efter en förlossning, med hög feber och en hals som visst hade fått för sig att svälja några rakblad när jag sov. Mår som SKIT helt enkelt. Det jag hatar mest med feber är att hela kroppen liksom gör ont, så hur man än ligger så kan man inte göra det bekvämt.
 
Så den stora visionen jag hade för att få mycket skrivet idag går inte riktigt som tänkt. Jag hann dock plocka upp en bok på bibblan igår på väg till jobbet. Den finns här. Ligger och stirrar på mig, och vill att jag ska plocka upp den. Men jag har ingen ork i kroppen så den får fan underhålla sig själv ett tag. Mina klasskompisar som läser kursen Nationell Miljömanagement den här perioden har litteraturseminarium och grupp-projekt som ska in snart, så jag ska väl vara tacksam att jag inte har det och faktiskt kan ligga hemma sjuk. Det vore kanske värre om jag tvingades missa massa sånt viktigt. Så det är väl en liten ljusglimt. 
 
Jag är förbannad också över att jag är sjuk just nu, för har biljetter till Red Hot Chili Peppers på lördag i sthlm, vilket jag har väntat på sedan jag såg dem 2006 när de turnerade med Stadium Arcadium. Så jag tänker INTE missa det. Ska göra mitt bästa att vila idag, bara ligga i sängen, dricka mycket vatten, te med citron, honung och ingefära, och trycka i mig färsk gurkmeja. 
 
 
Vi får väl se om jag får något mer gjort idag, men har jag inga höga förhoppningar så kan jag inte heller bli besviken. Allt jag orkar göra idag får bli en bonus!

Kommentera här: