Red Hot Chili Peppers, The Plant och Trädgård på Spåret

Idag har jag spenderat i Stockholm, och dagen avslutades bra med Red Hot Chili Peppers live, med min vän Victoria (vars magnifika ryggtavla man kan skåda på bilden nedan) (som btw pluggar till ingenjör i miljö och vattenteknik! Bra tjej det där).
 
Men innan dess blev det en dag på söder. Vi köpte med oss mat från vegoköket "The Plant" ( från foodcourten i gallerian Ringen) som vi avnjöt i eftermiddagssolen nere vid "Trädgård på Spåret". Vi snackar alltså urban gardening vid övergivna tågspår. Mer hipster än så kan det knappt bli eller?! 
 
Söder är sig likt, med andra ord. 
 
 
 
 
Jag provade The Plants "Hammer"-burgare, med en kombucha från skånska "Roots". Mums! Bästa sättet att ladda inför kvällens konsert. Rekommenderas varmt om man är

a) vego
b) hipster
 
eller framförallt om man är
 
c) båda!
 
 
Grundaren av The Plant, kocken Maximilian Lundin, har även gjort kokboken "Miljödieten" tillsammans med journalisten Daniel Öhman, vilken jag är väldigt nyfiken på! Kanske kommer ett inlägg om den senare...
 
Genomsvettig, rasplig i halsen och jävligt nöjd avslutar jag den här dagen efter en rejäl RHCP konsert!
(pressbild popmatters)

Kommentarer:

1 Amanda Jona [SPONTAN]:

Lät som en riktigt bra dag! :)

2 Amanda Jona [SPONTAN]:

Lät som en riktigt bra dag! :)

Kommentera här: