En sån där typisk helg att åka "hemhem"

Den här helgen blev tydligen en helg som hade "jag drar hem till päronen" på en skylt i pannan. I tjackishaket försvinner 75% av invånarna från Norrköping. Jag, Ellen och Marcus drar alla så stackars (eller lyllos?) Sam blir ensam kvar. När man åker hem till sitt original hood - där man växte upp, där föräldrarna bor, sin hometown, whatever - så kallar vi det "hemhem", för Norrköping är vårt nya Hem. Sådeså. Här är jag och Marcus på perrongen på väg hemhem. På sned. CRAY.
 
 
Alltid skönt att komma hem till mamsen, pappsen och katten. Det blir alltid gott om filosofiska diskussioner om livet - väldigt Ernstigt, pladdra om mitt liv, svulla käk och skämma bort den lilla brandgula jäveln. Även om kattskrället är en mordisk sate som lurar bakom hörn och hoppar på en så kan man inte hjälpa att älska honom! That is the nature of cats. 
 
Idag har jag lyssnat sönder på Nicki Minajs album "The Pinkprint", jag älskar det. Alla låtar har sitt eget sound, de är unika på ett sätt som är ovanligt för ett album men lyckas ändå bli en suverän samling, jag tycker att det är ett masterpiece som framhäver Nicki Minaj på ett sätt som hennes tidigare album inte alls gjort, de har varit för kommersiella, made to sell. Den här är originell och rå, och 100% Nicki uncovered. Det kändes passande som ett attitydigt soundtrack till min produktiva vecka! Det enda jag inte lyckats göra är storhandla, men det kan jag göra när jag kommer hem till Norrpan nästa vecka. 
 
 
Vi kollade på film på kvällen när jag kom hem idag, och jag bara måste tipsa om filmen som vi såg, "The Freedom Writers". Den var en av de bästa jag sett! SE DEN.
 
(bild från IMDB.com)
 
Just nu känns livet jävligt bra, imorrn ska jag gå på vegomässan i Nacka och sen träffa ett gäng goingar i stan (sthlm). Nu ska jag säga ajöken till den här dagen, kela ner och försöka skeda katten, vilket blir rysk roulette - only time will tell om det blir mordförsök mitt i natten.

Sussa sött och dröm om hemhem om du inte är där redan! 

Kommentera här: