En miljövetares bekännelser

Mina miljölaster:
 
- Duschar i evigheter

Jag har aldrig haft ett badkar, men har alltid velat ha ett badkar, så ibland sitter jag i duschen och låtsas som om jag badar.
 
Man får passa på när det är sommar att bada ute!
 
- Använder forfarande take-away muggar 

Även fast vi skrev en debattartikel i plugget om hur extremt onödigt det är med engångsmuggar. Även fast jag har en flergångsmugg som står hemma och samlar damm.... riktigt kasst av mig faktiskt.
 
- Flyger (med dåligt samvete)
 
Varje gång jag bokar en flygresa så förbannar jag systemet som gjort det så billigt och lätt att flyga, medan tåg och buss är sjukt omständigt och dyrt. Väntar på kollektivrevolutionen!
 
- Är för lat för att shoppa mer second hand
 
Det finns egentligen ingen annan förklaring. Det är den sämsta ursäkten ever, eftersom Norrköping faktiskt är en bra second hand-stad. #Lazycat

- Stänger ALDRIG av min laptop
 
...och jag menar ALDRIG. Jag blir förvånad varje gång jag öppnar den att den inte lagt av än.

- Åker hellre buss än cyklar

There. I said it. Även fast det är billigare, hälsosammare OCH miljöbäst att cykla.


Kommentarer:

1 tyra:

åh vilket roligt inlägg att läsa :D

Svar: Tack så mycket! :)
Hiphophippie

Kommentera här: