På jakt efter veganvänlig bagel i Norrköping?

Här om dagen fick jag ett ordentligt sug efter bagel. Men det är inte lätt att hitta veganska bagels, speciellt inte i Norrköping... trodde jag! Sen snubblade jag över Café Strykjärnet som ligger på bottenplan i Arbetets Museum, och där var det bagels! Så jag drog med mig ett gäng och drog dit och hade bagel-provning (+matchalatte, min nya obsession!).
 
 
En bagel kostar 65 kronor, men med studentrabatt på 10% endast 59 kronor. De kan även fixa vegansk utan extra kostnad! Den var lush. Smaskig, och de snålade inte på något. Jag är också helt besatt av deras matchalatte, med oatly iKaffe. Deras meny är väldigt vegovänlig:
 
http://www.cafestrykjarnet.se/?page_id=533
 
Ett bra ställe helt enkelt!
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Hannah Margreta:

Åhh va gott!

Kommentera här: