Koreanska salladswraps a la vad jag har hemma

Nu när jag är iväg på praktik så är det extra smidigt med matlåda, speciellt eftersom min arbetsplats ligger ute i ett industriområde där det är långt till affärer och caféer. Så jag experimenterar lite med vad som är smidigt att ta med som lunch.

Tills idag gjorde jag sådana här koreanskt inspirerade salladswraps! Basen är romansalladsblad som man kan fylla med lite vad man vill, jag valde att köra på asiatiskt/korenaskt tema men man kan ju köra pulled veggies, fajitakryddade veggies, sojafärs, bara fylla med sallad... you name it. Det var inte så smidigt som det ser ut att äta dock... en ganska kladdig affär faktiskt. Men lätt värt ändå, för de var så fräscht goda att plocka fram på lunchen :) 
 
 
Jag har spontanat ihop de med vad jag hade hemma bara, vilket blev Kung Markattas marinerade tofu, förvälld grönkål, sobanudlar, avokado, salladslök och lite broccoli, toppat med sesamfrön och srirachasås. Väldigt enkelt, väldigt snabbt, väldigt nyttigt, VÄLDIGT GOTT, väldigt veganskt! 

Kommentera här: