Julkalender Hållbara Klappar Lucka 7

Hållbar julklapp lucka 7:
 
Second hand-fynd!
 
 
Kanske en uppenbar hållbar klapp, men den har ikon-status av en anledning. Några fynd jag själv har hittat på second hand är en jättefin gammal världstavla i träram, en jordglob, speglar, ljuslyktor, gardiner, lampor och krukor. Det finns något för alla, och det är så kul att ge något unikt! En begagnad pryl har alltid en story. Känner du någon som ska flytta hemifrån eller flytta är det verkligen uppskattat med köksattiraljer eller lampor!
  
Leta på loppis eller second hand butiker. Kräver kanske mer än en snabb runda, men hittar man något personligt till någon man bryr sig om så är det värt för att kunna ge något unikt och miljövänligt! Nuförtiden hittar du dessutom second hand både på stan och på nätet, så det är ett bekvämt sätt att shoppa även om man inte lever hipster-livet och har koll på alla de bästa second hand-butikerna...

Andra saker man kan göra utan att ens behöva köpa second hand är:
Ljushållare av gamla flaskor
Dricksglas av gamla burkar
Krukor av gamla korgar
Sy kuddfordral av gamla gardiner/kläder/lakan

Kommentarer:

1 Benjamin Greenberg:

Var i Storbritannien var den bilden tagen?

Svar: Jag är osäker, det är inte min bild utan en fotograf som låter mig använda vilket är väldigt snällt. Visst är den fin? :) Men jag vet tyvärr inte!
Hiphophippie

Kommentera här: