Jag fick ett infall och skaffade mig ett armeringsnät

Så jag var på K-rauta för att köpa målarfärg förra veckan. Och så såg jag den här högen med färdigklippta armeringsnät. Armeringsnätet kostade bara 119 ;- på K-rauta, vilket kap! Och då insåg jag att jag VERKLIGEN verkligen MÅSTE ha ett sånt i mitt liv. Från den sekunden i mitt liv var det bestämt, det där armeringsnätet, som inte fyller någon funktion förutom som dekoration, hade en plats i mitt liv (har jag officiellt blivit en sån där modern inrednings-människa nu?).
 
Spola fram en vecka och jag har lyckats få upp nätet på väggen (vi har tydligen inga spikar hemma så jag har flängt runt hemma och letat efter något som sitter på en spik som inte egentligen behöver sin spik. Jag hittade en ful klädhängare/krok i metall som ser ut som ett litet hjorthuvud, som vi aldrig använder, så jag befriade hen från sin spik). 
 
 
 
Jag bestämde mig för att köra på den klassiska grejen där man fäster instagram-bilder, bilder fårn fotoautomater och lite brev och sånt sentimentalt skit i nätet. Sen insåg jag ju när jag hade köpt hem det där nätet att, för att kunna sätta upp korten och resten av skiten i nätet, så behöver jag typ clips eller klädnypor. Så jag tog en (alldeles för lång) sväng på stan och hittade fina små guld-clips på Åhléns, dyra men dom passade bra. Man fick ett 12-pack för 59 ;-. Man har inte världens bästa utbud i Norrköping ska ni veta... men det är som det är, man tager vad man haver! Jag blev nöjd ändå. 
 
 (pressbild från Åhléns)
 
Mitt mål i livet idag är att klippa tånaglarna. Jag har lärt mig att man ska inte sätta för höga krav på sig själv, det är roligare att bli stolt över att ha klarat nåt litet, än att bli besviken för att man skitit i att göra de hundra grejer man har på sin att-göra lista. Det är trots allt lördag. Så det tycker jag att jag borde klara av, faktiskt. 
 
Dagens soundtrack: I Know There's Gonna Be (Good Times) av Jamie xx för att....för att... FÖR ATT. Måste man ha en anledning? Jag kände för den bara. Ingen värmebölja idag, men ändå strålande sol och typ 20 grader. Kan ju inte bli en dålig dag?!

Kommentera här: